Hundra tömda diskmaskiner senare...

Idag fick jag träffa en ny person som jobbar på Kafé Mäster Olof. Hon kallas Ullis och är jättetrevlig.
Det var alltså hon och jag som öppnade butiken. Min handledare kom först senare. Jag fick som vanligt torka bord, dammsuga och tända ljus. Sedan fick jag baka bröd och gå och handla bröd. Det behövdes mycket bröd eftersom vi väntade ett sällskap på 26 personer. Alla skulle ha soppa, vilket var ett problem eftersom det inte fanns 26 soppskålar. Som tur var fick vi låna några extra soppskålar, varifrån vet jag inte, men jag fick iallafall vara snabb med att plocka undan all disk för det blev en hel del soppskålar att diska.
Dessutom skulle alla dricka kaffe och därför hade vi även en massa kaffekoppar att ta hand om.
Plus att man var tvungen att ta hand om alla övriga gästers disk.
Det var en galen situation men det känns ändå bra när det finns mycket att göra. Då går tiden så mycket fortare och man känner sig mer betydelsefull.
Det känns som om jag har tömt flera hundra diskmaskiner idag!

Den här dagen har fått mig att inse hur stressigt det måste vara att arbeta som exempelvis kock och att det inte är så lätt att vara cafébiträde som man tror.
Det är inte svårt men det krävs mycket hårt arbete, energi och glatt humör. Hädanefter kommer jag definitivt att uppskatta de som jobbar som serveringspersonal mer.
En bra erfarenhet!
Det bör även tilläggas att Ullis sa att jag fick ta något bakat att äta om jag ville, så jag tog såklart chansen att ta en bit blåbärspaj. Jag har nämligen suktat efter en bit paj hela veckan! :P
Den var välförtjänt!

Ciao!
//Johanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0