Mäster Olofs Kafé

Nu har jag alltså tagit över Johanna Breimes praoplats där hon var förra veckan. Vi gick hit tillsammans och frågade om prao men de kunde bara ta emot en av oss så därför bestämde vi oss för att ta en vecka var och nu var det äntligen min tur :) Att praoa här känns ungefär som att jobba på riktigt, inte att praoa. Jag får i princip göra allt det som de anställda gör, vad det verkar som iallafall...
Min nya handledare Ursula har visat mig hur man sköter kassan. Jag kände att jag hängde med i det hon sade, ända tills hon skulle berätta hur det gick till vid kortköp :O
Det var en hel del att tänka på men jag tror att jag kommer få bättre flyt efter att ha tränat mera.
När en anstäld (du vet han Krister, Breime?) skulle köpa lunch, så fick jag ta emot honom för att öva. Det gick bra. Han betalade kontant, puh! :P
Lite senare fick jag också ta emot en annan kund eftersom min handledare inte var i närheten för tillfället. Tursamt för mig så skulle hon bara köpa en hallongrotta, så det slutade lyckligt även denna gång :D

Förutom att ha stått i kassan har jag även tömt ett oräkneligt antal diskmaskiner, städat upp efter kunder, pratat med kunder, gått och handlat, öppnat butiken och gjort mackor.
Det känns bra att ha så pass varierande sysslor att sköta och det känns kul att jag får prova på en hel del seriösa saker som att stå i kassan!
Jag kommer att jobba från kl. 9.00 till 15.00 varje dag.
Ett extra plus får även min nya praoplats för att jag får gratis lunch här! :P


Önska mig lycka till imorgon!
Ciao!
//Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0