Prao Dag 4

Idag hade jag en väldigt lång arbetsdag. Jag jobbade från klockan 9.00 till 16.30. Jag skulle egentligen ha stannat till 17.00 men det fanns inte så mycket kvar att göra, så de lät mig gå hem tidigare :)
Trots att det var den längsta arbetsdagen hittills, så har det ändå varit den bästa hittills. Jag känner att jag har börjat få en bra uppfattning om vad som gäller och vad som jag kan hjälpa till med. Därför har jag tagit en hel del egna initiativ idag, vilket har känts bra. Det verkade också som om min handledare uppskattade det.

Efter att ha fyllt på drickakylen flera gånger under dagen har jag lärt mig att folk dricker otroligt mycket Coca Cola! Jag visste redan innan att Cola är den populäraste läskedrycken men att folk är SÅ besatta av den var en ny erfarenhet för mig. Liten kul reflektion sådär, hehe... :)
Dagens höjdpunkt för mig var då jag erbjöd mig att hjälpa en tant med att lägga i två bullar i en påse åt henne, då jag förstod att hon inte kunde klara av det själv. Hon blev jätteglad och hela hon sken upp när jag erbjöd henne min hjälp och det gjorde verkligen min arbetsdag så mycket ljusare. Hon var verkligen jättesöt.
Älskar verkligen snälla söta tanter, bulltanter tycker jag att de bör kallas. Men sura, elaka tanter däremot, de är snällt sagt inte roliga att tas med. Haha.

Imorgon är det den sista dagen för mig på Pressbyrån. Yihoo!

Ciao!
//Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0