Prao Dag 1

Idag var det alltså dags för prao igen. Den första dagen har jag jobbat på Pressbyrån på Södersjukhuset, där jag ska stanna i ytterliggare fyra arbetsdagar med varierande arbetstider. Jag kommer alltså att jobba här veckan ut och nästa vecka kommer jag byta praoplats.
Idag började jag jobba klockan 8 och jag lyckades också komma i tid.
Jag fick träffa min handledare som hjälpte mig att hitta arbetskläder åt mig och som kom på sysslor åt mig under dagen.
Dagen bestod mestadels utav att fylla på varor i butiken, men jag fick också göra mindre saker som att värma bullar, eller som de kallade det "baka bullar", slänga kartonger och göra ett flertal informationstest på internet som b.l.a. handlade om marknadsföring.
Personalen är trevlig, snäll och lättsam och hittills upplever jag en bra atmosfär i butiken.
Det jag däremot skulle kunna vara utan är de minst sagt gräsliga arbetskläderna.
Den första dagen gick bra och jag slutade klockan 14.10, alltså med tio minuters övertid, hehe.

Bye!
Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0