50-talstema - Start och idéer

Jag har valt att gestalta temat 50-tal. Det är ett årtionde jag upplever som väldigt coolt, därför tänker jag arbeta med det. När jag tänker på 50-talet, tänker jag mig Cadillacs, rockabilly, fina klänningar, Elvis, filmen Grease, jive, jukeboxar och en massa annat. Det är just dessa saker jag tänker finna inspiration ifrån. 
Jag tänker gestalta mitt tema på tre sätt. Ännu har jag inte helt bestämt vilka sätt jag ska arbeta på, men jag vet iallafall att jag på en av mina gestaltningar ska arbeta med foto, och att jag eventuellt tänker göra ett collage av olika bilder.

Foto á la 50-tal:
Jag har bett min vän Johanna B stå modell på fotot, som vi ska ta på Malmgårdsvägen på Söder. Miljön är fin, med bra ljus mitt på dagen. Jag tänker mig, eftersom det är 50-talstema, en söt bild av Johanna med rött läppstift och blek hy, iklädd en söt romantisk klänning och med en pose som är lite flirtig och väldigt söt. Det är just så jag föreställer mig en kvinna från 50-talet. Om allt går enligt planerna, tror jag att resulatet kan bli väldigt lyckat. Det får vi se senare :)

Collage:
Jag har även en tanke om ett collage, med bilder på jukeboxar, rosa Cadillacs och en massa andra saker som för mig symboliserar 50-talskulturen.

Inspiration
Tänker jag finna i böcker som finns i bildsalen, men också i bloggar som http://sweetnothing.blogg.se/
och hemsidan http://www.sivletto.com/swedish.asp 

Nu börjar vi!
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0